
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ
Α Π Ο Φ Α Σ ΗΑ Π Ο Φ Α Σ Η

Αριθ. 497/4.11.2013Αριθ. 497/4.11.2013

Σήμερα ημέρα Δευτέρα 4η Νοεμβρίου 2013 και ώρα 11:00 το  
Εθνικό  Συμβούλιο  Ραδιοτηλεόρασης  συνήλθε  σε  συνεδρίαση,  στην  
οποία  παρέστησαν  ο  Πρόεδρος  του  ΕΣΡ  Ιωάννης  Λασκαρίδης,  η  
Αντιπρόεδρος  Λίνα  Αλεξίου  και  τα  μέλη  Εύη  Δεμίρη,  Γιάννης  
Παπακώστας,  Κωνσταντίνος  Αποστολάς,  Γεώργιος  Στεφανάκης,  
Άρης Σταθάκης.

Ιστορικό – Νομική θεμελίωση

1. Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης ασχολήθηκε με την από 17.9.2013 
αίτηση θεραπείας  του τηλεοπτικού  σταθμού με το διακριτικό  τίτλο  XTV 
(πρώην TV ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ) - ΡΑΔΙΟ ΑΘΩΣ Νομού Χαλκιδικής, ιδιοκτησίας 
της  εταιρείας  με  την  επωνυμία  ΑΝΩΝΥΜΗ  ΕΤΑΙΡΙΑ 
ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ  ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, κατά  της  370/8.7.2013 
κυρωτικής αποφάσεως αυτού. 

2. Η συζήτηση της υποθέσεως πραγματοποιήθηκε την 22α Οκτωβρίου 2013.

3. Το Συμβούλιο έλαβε υπόψη του τις ακόλουθες διατάξεις:

Ι.  Το άρθρο 15 παρ. 2 του Συντάγματος της Ελλάδας, κατά το οποίο η ραδιοφωνία 
και η τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του Κράτους, ενώ ο έλεγχος και η 
επιβολή των διοικητικών κυρώσεων υπάγονται στην αποκλειστική αρμοδιότητα 
του Εθνικού Συμβουλίου Ραδιοτηλεόρασης που είναι ανεξάρτητη αρχή, όπως ο 
νόμος ορίζει.

ΙΙ.  Το άρθρο 4 παρ. 1 στοιχ. β και ε του Ν. 2863/2000 κατά το οποίον το Εθνικό 
Συμβούλιο  Ραδιοτηλεόρασης  ελέγχει  τη  νόμιμη  λειτουργία  των  φορέων  που 
δραστηριοποιούνται στην παροχή ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών και επιβάλλει τις 
νόμιμες κυρώσεις.

ΙΙΙ.  Το άρθρο 21 του Ν. 2690/1999, κατά το οποίο αρμόδιο για την ανάκληση 
διοικητικής πράξεως είναι το όργανο που την εξέδωσε ή που είναι αρμόδιο για την 
έκδοσή της.

Αιτιολογικό
Από τα στοιχεία του φακέλου, τους ισχυρισμούς του εκπροσώπου  του τηλεοπτικού 
σταθμού με το διακριτικό τίτλο  XTV (πρώην  TV ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ) - ΡΑΔΙΟ ΑΘΩΣ 
Νομού  Χαλκιδικής,  ιδιοκτησίας της  εταιρείας  με  την  επωνυμία  ΑΝΩΝΥΜΗ 
ΕΤΑΙΡΙΑ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ και το υποβληθέν υπόμνημα, 
προέκυψαν τα ακόλουθα: Με την υπ΄ αριθμ. 370/8.7.2013 απόφαση του Ε.Σ.Ρ. έγιναν 
δεκτά τα εξής: «Εκ της παρακολουθήσεως εικοσιτετράωρης ροής προγράμματος του 
ως άνω τηλεοπτικού σταθμού κατά την 21 και 22.3.2013, προέκυψαν τα ακόλουθα: 

1

ΑΔΑ: ΒΛ1ΗΙΜΕ-ΔΒΠ



Κατά την παρακολούθηση της 24ωρης ροής προγράμματος του τηλεοπτικού σταθμού 
«Χ TV» όπως απεστάλη στην υπηρεσία για την 21η  Μαρτίου και 22η Μαρτίου 2013 
και  μετά από αντιπαραβολή του προγράμματος  GR Live διαπιστώθηκε δικτύωση. 
Συγκεκριμένα, για την 21η Μαρτίου προβλήθηκαν οι ενημερωτικές εκπομπές του GR 
Live «Αθέατος  Κόσμος»  (00-00-00:59),  «Περιβάλλον  SOS»  (22:07-22:36)  και 
«Ζούγκλα» (22:36-00:00) και οι «Ειδήσεις  Gr» (19:30-21:00),  όπως καταγράφεται 
και στο εβδομαδιαίο επισυναπτόμενο πρόγραμμα. Για την 22η Μαρτίου προβλήθηκαν 
οι ψυχαγωγικές εκπομπές του GR Live «Εγώ, ο Enzo και ο Vicenzo» (18:40-18:58), 
«Weekend»  (19:00-19:30),   «Παίξε  Μπάλα»  (22:00-22:30)  και  «Ο  Παλιός  Είναι 
Αλλιώς» (22:30-23:30),  η  ενημερωτική εκπομπή «Ζούγκλα» (00:00-01:00) και οι 
«Ειδήσεις  Gr»  (19:30-21:00),  όπως  καταγράφεται  και  στο  εβδομαδιαίο 
επισυναπτόμενο πρόγραμμα.

Πρόκειται  περί  τηλεοπτικού  σταθμού  με  τον  διακριτικό  τίτλο XTV (πρώην  TV 
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ) - ΡΑΔΙΟ ΑΘΩΣ Νομού Χαλκιδικής, ο οποίος είχε συμμετάσχει στην 
διαγωνιστική  διαδικασία  του  έτους  1998  για  τη  χορήγηση  αδείας  λειτουργίας 
τηλεοπτικού σταθμού περιφερειακής εμβέλειας και, κατά το άρθρο 17 παρ. 1 του Ν. 
2644/1998 σε συνδυασμό με το άρθρο 19 παρ. 3 του Ν. 3051/2002, θεωρείται ότι 
λειτουργεί  νομίμως.  Όπως  προκύπτει  εκ  της  ως  άνω  απομαγνητοφωνήσεως,  ο 
τηλεοπτικός σταθμός μετέδωσε το πρόγραμμα του «ZOUGLA GR», το οποίο, όπως 
προκύπτει  εκ  της  υπ’  αριθ.  556/2012 αποφάσεως  του  ΕΣΡ,  δεν  είναι  πρόγραμμα 
νομίμως λειτουργούντος τηλεοπτικού σταθμού και η αίτηση του φορέως αυτού προς 
έγκριση  του  περιεχομένου  προγράμματος  τηλεοπτικού  σταθμού  έχει  απορριφθεί. 
Μάλιστα η κατά της αποφάσεως αυτής ασκηθείσα αίτηση θεραπείας έχει απορριφθεί 
δια της υπ’ αριθ. 130/2013 αποφάσεως του ΕΣΡ. Ο εκπρόσωπος της ως άνω εταιρείας 
ισχυρίζεται ότι δεν πρόκειται περί δικτυώσεως, αλλά περί δοκιμαστικών εκπομπών, 
τις  οποίες  έχει  υλοποιήσει ο τηλεοπτικός  σταθμός ενόψει  της υπογραφής της από 
19.3.2013  συμβάσεως  παροχής  οπτικοακουστικών  έργων  με  την  εταιρεία με  την 
επωνυμία ΑΝΤΩΝΗΣ ΟΥΣΤΡΙΑΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ 
ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ.  Επί  τούτων  εκτίθενται  τα  εξής:  Η  εταιρεία  με  την  επωνυμία 
ZOUGLA.GR ΑΝΩΝΥΜΗ  ΕΤΑΙΡΙΑ  ΜΕΣΩ  ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ  ΜΑΖΙΚΗΣ 
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ,  με  έδρα  τη  Νέα  Κηφισιά  Αττικής  επί  των  οδών  Πηγών  και 
Ερυμάνθου, υπέβαλε στο ΕΣΡ την από 30.6.2012 αίτηση, με την οποία ισχυριζομένη 
ότι εκπέμπει διαδικτυακό τηλεοπτικό πρόγραμμα εκζήτησε την, κατά το άρθρο 15 
του Νόμου 3592/2007, έγκριση από το ΕΣΡ του εν λόγω τηλεοπτικού προγράμματος. 
Το ΕΣΡ με την υπ’ αριθμ. 556/15.10.2012 απόφασή του απέρριψε την εν λόγω αίτηση 
με την αιτιολογία ότι δεν πρόκειται περί διαδικτυακού τηλεοπτικού προγράμματος, 
αλλά περί μεταδόσεως του προγράμματος του διαδικτυακού ραδιοφωνικού σταθμού 
μέσω ευρυζωνικών δικτύων, με το διακριτικό τίτλο «ZOUGLA RADIO». Ενδεικτικό 
των προθέσεων της ως άνω εταιρείας είναι η ανακοίνωση δια της ιστοσελίδας της ότι 
το πρόγραμμά της μεταδίδεται καθημερινά από τον τηλεοπτικό σταθμό ZOOM στην 
Αττική και από 18 τηλεοπτικούς περιφερειακούς σταθμούς, οι οποίοι αναφέρονται 
στην ιστοσελίδα. Εν όψει του ότι, δια της ως άνω αποφάσεως του ΕΣΡ, ματαιώθηκε η 
προσπάθεια της εταιρείας προς δημιουργία τηλεοπτικού σταθμού εθνικής εμβέλειας, 
συστάθηκε  την  24.1.2013  μονοπρόσωπη  εταιρεία  περιορισμένης  ευθύνης  με  την 
επωνυμία ΑΝΤΩΝΗΣ ΟΥΣΤΡΙΑΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΕΣ 
ΠΑΡΑΓΩΓΕΣ, με έδρα επίσης τη Νέα Κηφισιά Αττικής, επί των οδών Πηγών και 
Ερυμάνθου, με σκοπό την παραγωγή τηλεοπτικών προγραμμάτων. Κατόπιν τούτου η 
εταιρεία συνήψε συμβάσεις με διαφόρους τηλεοπτικούς σταθμούς, και διατύπωσε το 
σχέδιο  της  από  19.3.2013  συμβάσεως  με  την  εταιρεία  ΑΝΩΝΥΜΗ  ΕΤΑΙΡΙΑ 

2

ΑΔΑ: ΒΛ1ΗΙΜΕ-ΔΒΠ



ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, ιδιοκτήτρια του ιδιωτικού τηλεοπτικού 
σταθμού με το διακριτικό τίτλο  XTV (πρώην  TV ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ) - ΡΑΔΙΟ ΑΘΩΣ 
Νομού  Χαλκιδικής,  δια  της  οποίας  η  μεν  πρώτη  εταιρεία  θα  αναλάμβανε  την 
υποχρέωση να υλοποιήσει οπτικοακουστικές παραγωγές, η δε δεύτερη εταιρεία να 
μεταδώσει αυτές τις παραγωγές από τον τηλεοπτικό της σταθμό. Ενδεικτικό είναι ότι 
στο  σχέδιο  συμβάσεως  δεν  αναφέρονται  συγκεκριμένες  οπτικοακουστικές 
παραγωγές, και κατά το άρθρο 11 αυτής, ο τηλεοπτικός σταθμός θα αναλάμβανε την 
υποχρέωση να μεταδώσει τη συνολική διάρκεια της παραγωγής, παρά την ρητή, εκ 
του άρθρου  13 παρ.  5  του  Νόμου 2121/1993,  απαγόρευση όπως  αντικείμενο  της 
συμβάσεως καταστεί το σύνολο των μελλοντικών έργων του δημιουργού. Πρόδηλο 
είναι ότι δεν πρόκειται περί παραγωγής πνευματικού έργου και σχεδίου συμβάσεως 
ασκήσεως εξουσίας επ’ αυτού από τον τηλεοπτικό σταθμό, αλλά περί δικτυώσεως 
του  μη  νομίμως  λειτουργούντος  τηλεοπτικού  σταθμού  ZOUGLA GR με  τον 
τηλεοπτικό  σταθμό  XTV (πρώην  TV ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ)  -  ΡΑΔΙΟ  ΑΘΩΣ,  κατά 
παράβαση του άρθρου  11 παρ. 11 του Ν. 3592/2007, κατά το οποίο επιτρέπεται η 
δικτύωση μεταξύ νομίμως λειτουργούντων τηλεοπτικών σταθμών και πάντοτε μετά 
προηγουμένη άδεια του ΕΣΡ. Άξιο παρατηρήσεως είναι ότι, όπως προκύπτει εκ του 
υπ’ αριθμ. 1712/ΕΣ/17.72013 εγγράφου του ΕΣΡ, η ως άνω παραγωγός εταιρεία δεν 
υπέβαλε στο Μητρώο Επιχειρήσεων του ΕΣΡ την από το άρθρο 7 παρ. 2 και 3 του 
Π.Δ./τος 310/1996 προβλεπομένη κατάσταση μετόχων και υπεύθυνη δήλωση περί μη 
συνδρομής  ασυμβιβάστων  ιδιοτήτων,  με  αποτέλεσμα  την  έλλειψη  των  νομίμων 
προϋποθέσεων  προς  νόμιμη  λειτουργία  της  επιχειρήσεως  παραγωγής 
οπτικοακουστικών  έργων.  Ο  ισχυρισμός  περί  δοκιμαστικών  εκπομπών,  ενόψει 
συνάψεως  της  ως  άνω  συμβάσεως,  είναι  προσχηματικός.».  Με  βάση  αυτά  τα 
πραγματικά  περιστατικά,  επιβλήθηκε  στον  τηλεοπτικό  σταθμό,  με  την  ως  άνω 
απόφαση του ΕΣΡ, η διοικητική κύρωση του προστίμου των 20.000 ευρώ. Ήδη όμως 
προέκυψαν  νεότερα  στοιχεία  από  τα  οποία  προκύπτει  ότι  ο  εκπρόσωπος  του 
τηλεοπτικού  σταθμού  δεν  υπέγραψε  την  προαναφερθείσα  σύμβαση  και  μετά  την 
εβδομαδιαία δοκιμαστική δικτύωση, την διέκοψε. Εν όψει τούτων ενδείκνυται όπως 
γίνει εν μέρει δεκτή η υπό κρίση αίτηση θεραπείας και αντικατασταθεί η διοικητική 
κύρωση του προστίμου με εκείνη της συστάσεως. 

Για τους λόγους αυτούς
Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης

1. Δέχεται εν μέρει την αίτηση θεραπείας του τηλεοπτικού σταθμού με το διακριτικό 
τίτλο  XTV (πρώην  TV ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ)  -  ΡΑΔΙΟ  ΑΘΩΣ  Νομού  Χαλκιδικής, 
ιδιοκτησίας της  εταιρείας  με  την  επωνυμία  ΑΝΩΝΥΜΗ  ΕΤΑΙΡΙΑ 
ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΠΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ, κατά της 370/8.7.2013 αποφάσεως 
αυτού.

2. Αντικαθιστά τη διοικητική κύρωση του προστίμου των 20.000 ευρώ με εκείνη της 
συστάσεως  όπως  μη  προβαίνει  σε  παράνομη  δικτύωση,  με  απειλή  επιβολής 
αυστηροτέρων κυρώσεων.

Κρίθηκε,  αποφασίστηκε  την  4η Νοεμβρίου  2013,  καθαρογράφτηκε  και 
δημοσιεύθηκε κατά την 19η Νοεμβρίου 2013.

     Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Ε.Σ.Ρ.

     ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ

3

ΑΔΑ: ΒΛ1ΗΙΜΕ-ΔΒΠ


