
ΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΑΝΑΡΤΗΤΕΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

ΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣΕΘΝΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ

Α Π Ο Φ Α Σ ΗΑ Π Ο Φ Α Σ Η
Αριθ.  182/1.4.2013Αριθ.  182/1.4.2013

     Σήμερα ημέρα Δευτέρα 1 Απριλίου 2013 και ώρα 11:00 το  
Εθνικό  Συμβούλιο  Ραδιοτηλεόρασης  συνήλθε  σε  συνεδρίαση,  στην  
οποία  παρέστησαν  ο  Πρόεδρος  του  ΕΣΡ  Ιωάννης  Λασκαρίδης,  η  
Αντιπρόεδρος  Λίνα  Αλεξίου  και  τα  μέλη  Εύη  Δεμίρη,  Γιάννης  
Παπακώστας, Κωνσταντίνος Αποστολάς, Γεώργιος Στεφανάκης, Άρης  
Σταθάκης.

   

I  στορικό-Νομική θεμελίωση  

1. Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης  ασχολήθηκε με την ενδεχομένη από 
της  εταιρείας  με  την  επωνυμία  ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ  ΤΗΣ  ΠΑΤΡΑΣ   Α.Ε.,  
ιδιοκτήτριας  του  τηλεοπτικού  σταθμού  με  διακριτικό  τίτλο  ΠΑΤΡΑ  ΤV 
Νομού Αχαΐας, παραβίαση της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας.

2. Η συζήτηση  της  υποθέσεως  πραγματοποιήθηκε  την  11η Δεκεμβρίου  2012, 
κατά  την  οποία  δεν  εμφανίστηκε  εκπρόσωπος  της  εταιρείας,  καίτοι  είχε 
κλητευθεί  δια της  Α.Π.  10569/3.12.2012 κλήσεως του Ε.Σ.Ρ.  η  οποία έχει 
αποσταλεί δια συστημένης επιστολής.

1. Το Συμβούλιο έλαβε υπόψη του τις ακόλουθες διατάξεις:

Ι.   Το  άρθρο  15,  παρ.  2  του  Συντάγματος,  κατά  το  οποίο  η  ραδιοφωνία  και  η 
τηλεόραση υπάγονται στον άμεσο έλεγχο του Κράτους.

II. Το άρθρο 11 παρ. 11 του Ν. 3592/2007 κατά το οποίο επιτρέπεται η δικτύωση 
τηλεοπτικού σταθμού περιφερειακής εμβέλειας με όχι περισσότερους από ένα σταθμό 
περιφερειακής  ή  εθνικής  εμβέλειας,  μετά  από ειδική  άδεια  του  Ε.Σ.Ρ.  στο  οποίο 
υποβάλλουν αντίγραφο της συμφωνίας δικτύωσης και  υπό την προϋπόθεση ότι οι 
σταθμοί που δικτυώνονται διαθέτουν νόμιμη άδεια.

III. Το άρθρο 4 παρ.  1 στοιχ. β και ε του Ν. 2863/2000, κατά το οποίον το ΕΣΡ 
ελέγχει την τήρηση της ραδιοτηλεοπτικής νομοθεσίας και επιβάλλει τις από το άρθρο 
4  παρ.  1  του Ν. 2328/1995 προβλεπόμενες  κυρώσεις.

1

ΑΔΑ: ΒΕΑ2ΙΜΕ-ΦΤ0



Αιτιολογικό

Εκ των στοιχείων του φακέλου, των ισχυρισμών του εκπροσώπου της εταιρείας με 
την επωνυμία  ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ  Α.Ε.,  ιδιοκτήτριας του τηλεοπτικού 
σταθμού με διακριτικό τίτλο ΠΑΤΡΑ ΤV Νομού Αχαΐας, και της παρακολουθήσεως 
από μαγνητοταινία  ροής  προγράμματος  της  5.7.2012,  από ώρας 23:14 έως 02:14, 
προέκυψαν τα ακόλουθα:
Μεταδίδεται  η  εκπομπή  «Κίτρινος  Τύπος»  με  παρουσιαστή  τον  κ.  Μάκη 
Τριανταφυλλόπουλο.  Στο  επάνω  δεξιά  σημείο  της  οθόνης  υπάρχει  η  ένδειξη 
«Zougla@Tv» και στο επάνω αριστερά σημείο της οθόνης το σήμα του τ/σ ΠΑΤΡΑ 
TV.  Η  εκπομπή  προβάλλεται  με  σήμανση:  κατάλληλο,  επιθυμητή  η  γονική 
συναίνεση. Μετά το πέρας της εκπομπής το λογότυπο «Zougla@Tv» παραμένει στην 
οθόνη επί 16 λεπτά.  
Στην έναρξη της εκπομπής ο παρουσιαστής αναφέρει τα ακόλουθα: 
«Κυρίες και κύριοι χαίρετε!  Καλώς ήρθατε στην ηλεκτρονική μας εφημερίδα, την 
τηλεοπτική μας εφημερίδα… Καλώς ήρθατε στην τηλεόραση της «Ζούγκλας» και 
βεβαίως  καλώς  ήρθατε  σε  25  κανάλια;  Επίγεια;  Μαζί  με  την  ηλεκτρονική,  τη 
διαδικτυακή  αν  θέλετε  τηλεόρασή  μας.  Είναι  πολλά  τα  κανάλια.  Κάθε  φορά 
αναγκάζομαι  να  τα  διαβάζω και  να  τα  μετράω αλλά είναι  έτσι.  25 και  είναι:  Το 
Capital στην Κύπρο, το Astra Tv σε Βόρειο Ελλάδα, Τρίκαλα, Καρδίτσα, Θεσσαλία, 
Κεντρική Ελλάδα, το ΔΙΟΝ Tv στην Κεντρική Μακεδονία,  Θεσσαλονίκη,  Πιερία, 
Ημαθία, Πέλλα, Χαλκιδική… Θα μου πείτε εδώ ο κόσμος καίγεται και εσύ διαβάζεις 
τα  κανάλια…  Ξέρω  εγώ  τι  κάνω.  Στο  West  Channel  στην  Κοζάνη,  το  ΔΕΛΤΑ 
ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ της Θράκης, το ΚΡΗΤΗ Tv, ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΚΟΣΜΟΣ Δωδεκάνησα, 
ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ  Tv  σε  Λέσβο,  Χίο  ,  Σάμο,  το  ΠΑΤΡΑ  TV  στην  Αχαΐα,  το 
LEPANTO TV στη Ναυπακτία, ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ Tv στη Μεσσηνία…»
Στο  σημείο  αυτό  διακόπτεται  η  αναφορά  στους  τηλεοπτικούς  σταθμούς  από  τον 
παρουσιαστή αφού «συλλαμβάνεται» από δύο γυναίκες «αστυνομικούς».
Στο κάτω μέρος της οθόνης περνά το ακόλουθο crowl: 
Η  εκπομπή  ΚΙΤΡΙΝΟΣ  ΤΥΠΟΣ  μεταδίδεται  απευθείας  από  τους  τηλεοπτικούς 
σταθμούς:  EXTRA  3  CHANNEL  (Αττική),  CAPITAL  (Κύπρος),  ΑΣΤΡΑ  TV 
(Βόλος-Λάρισα-Τρίκαλα-Καρδίτσα),  DION  TV  (Θεσσαλονίκη-  Πιερία-Ημαθία-
Πέλλα),  WEST CHANNEL (Κοζάνη),  ΔΕΛΤΑ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΘΡΑΚΗΣ (Ξάνθη-
Ροδόπη-Έβρος),  ΚΡΗΤΗ  TV  (Κρήτη),  ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ  ΚΟΣΜΟΣ  (Δωδεκάνησα), 
ΑΡΧΙΠΕΛΑΓΟΣ TV (Λέσβος-Χίος-Σάμος),  PATRA TV (Αχαΐα),  LEPANTO TV 
(Ναυπακτία),  ΟΡΤ  ΟΛΥΜΠΙΑΚΗ  ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ  (Ηλεία),  ΑΡΚΑΔΙΚΗ  TV 
(Αρκαδία), MAX TV (Ναύπλιο), NTV (Σέρρες), STAR (Δράμα), ΙΩΑΝΝΙΝΑ TV 
(Ήπειρος), CORFU CHANNEL (Κέρκυρα-Πρέβεζα-Λευκάδα), IONIAN CHANNEL 
(Ζάκυνθος-Κεφαλλονιά-Ιθάκη),  ΕΝΑ  TV  (Λαμία),  TV  10  (Τρίκαλα),  ΔΙΚΤΥΟ 1 
(Καστοριά),  ΕΝΑ  CHANNEL  (Καβάλα),  ΖΕΥΣ  TV  (Νάξος-Πάρος-Σύρος-
Μύκονος). 

Πρόκειται  περί  τηλεοπτικού σταθμού με τον διακριτικό τίτλο ΠΑΤΡΑ ΤV  Νομού 
Αχαΐας ο οποίος είχε συμμετάσχει στην διαγωνιστική διαδικασία του έτους 1998 για 
τη χορήγηση αδείας λειτουργίας τηλεοπτικού σταθμού περιφερειακής εμβέλειας και, 
κατά το άρθρο 17 παρ. 1 του Ν. 2644/1998 σε συνδυασμό με το άρθρο 19 παρ. 3 του 
Ν.  3051/2002,  θεωρείται  ότι  λειτουργεί  νομίμως.  Όπως προκύπτει  εκ της ως άνω 
απομαγνητοφωνήσεως,  ο  τηλεοπτικός  σταθμός  μετέδωσε  το  πρόγραμμα  του 

2

ΑΔΑ: ΒΕΑ2ΙΜΕ-ΦΤ0



«ZOUGLA GR», το οποίο, όπως προκύπτει εκ της υπ’ αριθ. 556/2012 αποφάσεως 
του ΕΣΡ, δεν είναι πρόγραμμα νομίμως λειτουργούντος τηλεοπτικού σταθμού και η 
αίτηση  του  φορέως  αυτού  προς  έγκριση  του  περιεχομένου  προγράμματος 
τηλεοπτικού  σταθμού  έχει  απορριφθεί.  Μάλιστα  η  κατά  της  αποφάσεως  αυτής 
ασκηθείσα αίτηση θεραπείας έχει απορριφθεί δια της υπ’ αριθ. 130/2013 αποφάσεως 
του ΕΣΡ.  Για  την  εν  λόγω παράνομη δικτύωση του  τηλεοπτικού  σταθμού με  μη 
νομίμως λειτουργούντα τηλεοπτικό σταθμό,  και  σε κάθε περίπτωση άνευ νομίμου 
αδείας του ΕΣΡ, ενδείκνυται όπως επιβληθεί η διοικητική κύρωση του προστίμου.  

Λαμβανομένης υπόψη της βαρύτητος της παραβάσεως, του εκ 44.159.179 δραχμών 
ύψους της επένδυσης που έχει πραγματοποιηθεί από τον εν λόγω σταθμό,  και του 
γεγονότος  ότι  έχει  επιβληθεί  για  παρόμοια  εκτροπή  στον  αυτό  σταθμό  με  τις 
αποφάσεις  89/12.11.2002,  436/19.9.2006,  481/31.10.2006,  539/28.11.2006, 
193/17.4.2007,  435/9.9.2008,  387/3.10.2011,  261/14.5.2012,  310/6.6.2012, 
382/9.7.2012,  452/2.8.2012,  6/7.1.2013  διάφορες  κυρώσεις,  το  εν  λόγω πρόστιμο 
καθορίζεται στο ποσό των  20.000 ευρώ.   

Για τους λόγους αυτούς
Το Εθνικό Συμβούλιο Ραδιοτηλεόρασης

Επιβάλλει  στην  εταιρεία  με  την  επωνυμία  ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ  Α.Ε.,  
ιδιοκτήτριας  του  τηλεοπτικού  σταθμού  με  διακριτικό  τίτλο  ΠΑΤΡΑ  ΤV  Νομού 
Αχαΐας, τη διοικητική κύρωση του προστίμου των  20.000 ευρώ.    

Κατά το άρθρο 4 παράγραφος 3 του Ν. 2328/1995, η παρούσα απόφαση κατά την 
προαναφερόμενη κύρωση, είναι εκτελεστή κατά:

1. Της εταιρείας ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ ΤΗΣ ΠΑΤΡΑΣ Α.Ε. που εδρεύει στην Πάτρα, 
στην Νέα Εθν. οδό Πατρών-Αθηνών 73, με ΑΦΜ  099234757, Δ.Ο.Υ. Α΄ 
Πατρών.

2. Του Στρατόπουλου Θεοφάνη του Δημητρίου, με ΑΦΜ 104107368, Δ.Ο.Υ  Α΄ 
Πατρών, ως νομίμου εκπροσώπου του σταθμού.

Κρίθηκε,  αποφασίστηκε  την  1η Απριλίου  2013,  καθαρογράφτηκε  και 
δημοσιεύθηκε κατά την 15η Απριλίου 2013.

.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΟΥ Ε.Σ.Ρ.

           ΙΩΑΝΝΗΣ ΛΑΣΚΑΡΙΔΗΣ

3

ΑΔΑ: ΒΕΑ2ΙΜΕ-ΦΤ0


